Sunday 17 July 2011

Sabarlah wahai hati....

I'm distress and a lil bit sad currently...waa~~~ sume org tengok muka aku macam happy je..but, deep in my heart,,,sape yg tahu??? aku je yg tahu...
Aku dpt tawaran yg langsung aku tak mintak...how sad...ok,,lau xmintak tp aku minat or bkaitan dgn aku,bolehla terima..ini,memg xde kaitan dgn sc hayat yg aku belajar kat matrik dulu...aku dpt electrical engineering..pengkhususan pulak kawalan,instrumentasi n automasi...aku tak thu pe bende psl elektrik ni..tbe2 dpt..cmne aq nak wat ni...

Org xtahu pe yg aku rasa...dorang senang je cakap suruh terima then nanti after 1 sem, mintak tukar...kan benda tu agak rumit nak urus..aku da buat masa kat matrik dulu..memang agak menyusahkan diri...ni lagila peringkat U...kalau da terima then aku tak boleh belajar camne?? maybe sebab takde minat ke semua camne?? sape yg tanggung?? aku gak..
Pastu aku agak geram pulak dgn org yg cakap 'result teruk ke sampai kena lelong?' how come?? nak aku tunjuk slip result aku ke? i got 3 n above..so what the hell dorang nak cakap camtu...memang membara-bara la hati aku kan...memang tempah penumbuk dgn aku la kan org tu...kawan aku dpt pointer 3.5 tp dpt human resource...slh pointer ke tu?? cakap ikut suka mulut je...
Then ada gak yg dpt course yg die nak cakap camni,,'sabar la,rezeki awak kat situ'...aku geram sbb die tu dpt course yg die suke..bukan cam aku..bolehla cakap camtu...die tak rasa pe yang aku rasa...rezeki tu,rezeki gak tp lau memang bidang tu kita tak tahu 1 bende pun n kita tahu kita memang lemah bidang tu kat sekolah lagi,,rezeki ke namenye tu?? Rezeki utk fail ke??

Then, yg konon tahu padahal tak tahu...cakap cam la die belajar bidang ni...ada yg siap suruh try2 pulak..die ingat blajar ni suke2 ke?? for my future la..ade yg cakap 'masuk la,nanti awak mesti minat, course awak tu memang best sgt'. bile aku tanya die blajr bidang ni ke?? die ckp 'sy belajar asas je dulu tu'. See,,die belajar asas je..aku ni nak belajat utk degree tau..deeper...lg rumit...
Sekarang ni aku cuma ada rasa sedih je...sampai aku pernah down sgt bila ada org perli...sakitnya hati aku...tp aku tak boleh nak lawan...sebab aku da tak boleh fikir nak lawan apa...sgt sadis! Aku kerap bertanya pd diri aku, kenapa aku dpt ni semua...aku tak layak ke nak ambil bidang yg relate dgn bio?? Or aku ni sgt kasar ke utk dapat bidang electric?? semuanya tak terjawab sebab org yg bagi aku bidang tu je boleh jawab kenapa...
Tapi,,apa pendapat korang tentang bidang yg aku dapat ni?? peluang kerja utk bidang ni camana pulak??

6 comments:

  1. lau cmtu ko g mhon je unikl,,, lau bru nk mhon bole ke? dy msok bile?

    ReplyDelete
  2. aq pun tak tahu nak cakap cam ne gha...sedih giler untuk korang...
    dgn citer ko,
    tika n aina.....
    sampai ke unimas tuh...
    aq mmpu doakan korang agar diberi kesbrn je...^-^
    peace

    ReplyDelete
  3. offer utk degree aq kt unikl still open...die suh respon b4 27hb ni...tp bpk aq ckp,lau nk msuk unikl,die glakkn utk g pharm tp aq kne wat application bru buln ogos ni tp msuk buln 1...but dip la...rugi skit..tp b'baloi la gk...tp cousin aq yg lecturer kt unikl xgalakkan..die suh aq ambik je utem...tu yg aq b++++ confuse gaban ni...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum..urm,sabar la jiha..kite pOn dpt rase pe yg ko rase cOz ramai gak yg mempersOalkan ape yg kte dpt ..mula2 kte x kesah tp bile da ramai sgt mmpertikaikan persoalan ape yg kte dpt,goyah gak ar iman kte..tp,pe yg kte bleh buat...???mngkin 2 yg terbaek tOk kte..tOk ko,kte doakan ko dpt wat keputusan yg terbaek ye..all de bez 4 Islam..cyg Jiha ^_^

    ReplyDelete
  5. tq,jue j....ape yg dorg persoalkan,jue??

    ReplyDelete
  6. hehe..mcm bese la..asal x amik medik??or pharmacy??huhu..da ad jwpnnye ;- x de rezeki le ;p

    ReplyDelete