Monday 26 September 2011

Kelas betul mak aku!!

Salam n greetings to all...

Hari ni nak cerita sikit. Bukan kelakar sgt, tp ade relate dgn love story..bukan aku punya je,tp org lain gak..hehe

Tadi pagi,,masa tengah tolong mak aku masak,mak aku story sikit pasal perangai bf sepupu aku yg pd aku memang tak patut! ntahapaapantah!


Camni,last week,sepupu aku n family die pi KL,rumah sedara2..mak aku cakap,sepupu aku jumpa bf die kat rumah makcik kitorang. Aku tak tahu pun hal tu sebab sepupu aku takde cerita kat aku pun. Aku namakan lelaki tu M n sepupu aku E. Lepas tu mak aku cakap camni "Tak patut betul M tu..ada ke patut jumpa E kat rumah cik *** tak tegur Mak ****." Aku pelik. Aku tanya la,,"betul ke mak, M tak tegur Mak ****?" Mak aku pun jawab "yela. Apa lah budak tu," mak merungut. Aku cakap "pelik2 je la. Nak kahwin dgn anaknya,tp tak pikat hati maknya. E tak marah ke M buat camtu?" Mak aku kata "E da tanya, tapi M cuma cakap tak perasan. Tak munasabah!" Huh!!! Memang tak logik langsung kalau makan 1 meja tapi tak perasan. Tipu!! Aku cakap "Pelik je M tu." Mak aku balas "Apa nak pelik? Da ramai camtu. nak cari jodoh sekarang ni bukan senang...bla..bla..bla.." mak aku da start tak puas hati dengan bf sepupu aku tu. Haha.


Korang yg baca ni, korang rasa patut ke boy tu buat camtu kat makcik aku? Tak patut,kan? Tu belum jadi tunang da tunjuk belang. Lepas kahwin nanti camne la agaknya. Aku tak suka la perangai bf sepupu aku tu. Kalau boleh, nak suruh diorang clash je..wahaha! Tapi, sepupu aku tu da suka. Mak die pun tak boleh buat ape da..korang jgn buat camtu tau..ada karang kena kutuk dgn family si dia..hikhik...

Lepas cerita pasal bf sepupu aku tu, aku cerita kat mak aku yg ada sorang boy nak kenal aku. Aku cakap la camni, "Tula,susah la nak pilih boy sekarang. Kawan Z tu sibuk nak kenal Jiha." Aku belum lg habis ayat tu, mak aku terus je sambung "Keje pe? Lau tak keje, tak payah." Huih! Kelas betul mak aku ni...hahaha! Belum habis ayat betul2 lg da tanya..siap dgn jawapan lg tu...hehe. Aku cakap la "Ala,Jiha cakap dgn die nak kawan je. Lebih belum lg. Dia cam Jiha gak,tengah tunggu tawaran belajar. Bezanya yg dulu Jiha da dpt tawaran da. Dia tak dpt." Mak aku cakap "Dia mohon ape? Teruk sgt ke result sampai tak dpt U?" Aku cakap "Dia lepas STPM,umur 20. Dia mohon guru bidang sukan n ntah ape lg ntah. Tak tahu la berapa result die. Tak pernah tanya pun." Mak aku balas "Tanya la." Aku cakap "Malas. Kalau tak suka buat apa tanya." Hehe..aku pun gelak je...


Kelas kan, mak aku? Memang nak sgt ambik tahu semua tentang sapa2 yg nak kenal aku. Sebab tu aku malas nak cerita benda2 camni dgn mak. Habis die korek semua peribadi org tu. Padahal aku pun bukan minat sgt nak tanya hal org tu. Yela,kawan je kan. Nak tanya lebih2 buat apa. Nanti die ingat aku pun syok kat die...haih!

Ok, tu je yg nak disampaikan..Ingat, kalau nak jumpa bakal mertua tu,jgn buat perangai. Kalau family die sporting takpe. Kalau tak, sia2 je berkawan tp kena reject. Kan diri sendiri yg menyesal. Lagi satu, kalau ada org nak kenal n berhubung serius dgn kita,tanya pendapat mak n org lain gak. Jgn ikut hati sendiri je. Kalau main terima je, nanti diri sendiri yg susah nak pilih. Family first,ok?? Wish u luck in your life...
Wassalam.......

No comments:

Post a Comment