Wednesday 21 September 2011

Tak Sangka Betul!

Hi! Salam semua...

Sebelum terlambat, Salam Aidilfitri utk semua!

Ni nak cerita sikit..masa aku berziarah rumah atok2 sedara ni, adalah pakcik2 yg tlg layan family aku...aku diam je..maklumlah, nama pun atok sedara..manala rapat...then,tengah dok sibuk2 berborak, ada sorg pakcik ni duk stare aku semacam je...dlm ati da b'kata 'apahal pakcik ni? lain macam je..aq pkai baju pelik ke?' masa tu mata da tgok kt baju, tudung sendiri...=)



Pastu die cakap (sambil tangan mengahala ke arah aku) "ni yg blajar kt Matrik Melaka dgn anak sedara aku ye?" aku pun angguk la coz aku kenal biasa2 je dgn anak sedara die...ok,senyum je...pastu die sambung lg "kau ni yg nama Najiha Othman ye?" aku tekejut, bekerut la kening..'camne die blh kenal aku plak ni?' pelik+hairan da ni...pakcik ni senyum then sambung lg "selalu nampak ko kt FB..tula ko, mesti tak kenal aku" 'Hah! ambik ko sebijik...' haha..baru aku teringat die ade tegur aku kt FB tp aku buat tak tahu je sbb gambar die pelik! Gambar die pakai baju petani...aku ingat petani mana la yg tegur aku kt FB tu..huhu



Esoknya, beraya lg...rumah adik arwah nenek aku...yg ni rapat juga la...tengah sibuk2 borak, sorang pakcik ni tanya aku "Jiha kat Melaka ye, sekarang? Kolej ape aritu?". Aku tanpa syak wasangka terus je jawab "Oh...da habis da..setahun je kt Kolej Matrikulasi Melaka tu". Dia cakap lg, "Oh..tula, aritu nampak kat FB, study at Kolej Matrikulasi Melaka." Hah! lg sorang...rupanya ramai gak yg duk stalk aku kat FB...haha...last2 aku gak yg malu...

Lepas tu, pi kenduri kahwin rmh kawan perempuan,cukup la kalau aku tulis nama die Z...akak die kahwin...tanya la kat mak die, "Cik, Z mana?". Makcik tu senyum then jawab,"Z ada kt dalam rmh." Aku pun confident je masuk rmh die...pandang kiri,kanan..takde pun,sedara2 die je ade...pastu nak masuk dapur rmh die,nampak adik die keluar dr dapur, terus je tanya,"Z mana?" Adik die terus jerit drpd tingkap rmh, panggil kwn aku tu...bila kwn aku masuk, kitorang peluk, borak2...pastu adik aku menyampuk, "jom ambil gambar!" Aku setuju je bab2 ambil gambar ni..=)

Duduk kat pelamin, ambik gambar cam2 gaya dgn kwn...lepas tu, tiba2 sepupu kwn tu nak gak bergambar dgn kitorang...mak aih,duduk bkn main rpt dgn aku..die tu boy...lengan aku ni bersentuh dgn die...tp lantak r...kepala aku pon jap hala kt kwn,jap hala kt die...balik je rmh, kwn sms..."Jiha,sepupu kt nak no phone Jiha..die nak kenal..boleh ke?" aq xsuka nak bg no phone kt org ni...no phone ni privacy bg aku..."Z, suh die add kt FB jela..nanti pe2 kt FB je". Kwn pon balas "ok". Malam tu ada friend request,sepupu kwn tu add...aq pon approve...then trus je die hantar chat nak no phone..mula2 aku x bagi..last2 malas nak lyn die bagi alasan,aku bagi jela...da b'sms beberapa ari,die kata die suka kt aku...adoi...tp aku taknak couple n die hormat keputusan tu...bagus la...so, kitorang kwn je until now...sape sangka pi kenduri je pon dpt kwn baru? huhu...




Memang tak sangka..pakcik yg sebaya mak aku tengok fb aku, pakcik yg muda sikit pun tengok fb aku...ada yg cikgu bangsa Cina dtg rmh aku siap ckp die suka tengok gambar aku kt matrik...haih...siap tengok gambar lagi??? pastu dtg rmh kwn dpt kwn baru...sungguh tak sangka raya ni...haha...rasa cam diri diperhati la plak..bahaya...bahaya...lepas ni ape2 kena tulis kt blog la..bkn kt FB...nanti ade yg stalk!!

ok,bye! Assalam..=)

No comments:

Post a Comment